Zorgproces
Hieronder staat stap voor stap beschreven hoe ik de begeleiding organiseer vanaf het moment van aanmelding tot afsluiting.
1. Aanmelding
· Na aanmelding wordt er eerst een kennismakingsgesprek ingepland om te beoordelen of er een match is.
2. Intakegesprek
· Er wordt een intakegesprek ingepland (eventueel met een andere betrokken partij erbij).
· Relevante gegevens worden verzameld tijdens het intakegesprek (hulpvraag, voorgeschiedenis, diagnose, netwerk).
· Toelichten van mijn werkwijze.
3. Opstellen ondersteuningsplan
· Samen met cliënt worden er doelen opgesteld die haalbaar en helder zijn.
· Er worden afspraken gemaakt over de begeleiding, verantwoordelijkheden en evaluatiemomenten.
· Het ondersteuningsplan wordt schriftelijk vastgelegd en ondertekend.
4. Uitvoering van begeleiding
· Begeleiding wordt opgestart volgens het ondersteuningsplan.
· Wekelijks zijn er contactmomenten, in persoon of telefonisch.
5. Rapportage en dossiervorming
· Na elk bezoek wordt er een rapportage geschreven in het cliëntendossier.
· Het cliëntendossier voldoet aan de eisen van AVG- en Wkkgz-richtlijnen.
6. Evaluatie
· Periodiek (elk halfjaar) wordt het ondersteuningsplan geëvalueerd. Mocht dit al eerder wenselijk zijn, dan wordt er eerder geëvalueerd.
· Samen met cliënt wordt er besproken of de opgestelde doelen zijn behaald of aangepast moeten worden.
· De evaluatie wordt schriftelijk vastgelegd en opgeslagen in het cliëntendossier.
7. Afsluiting van de begeleiding
· Als de doelen zijn behaald of als de begeleiding niet langer passend is, volgt er een eindgesprek.
· Cliënt ontvangt een schriftelijke bevestiging van de beëindiging van de begeleiding
Beveiliging en privacy
De stappen die worden genoemd in dit zorgproces worden uitgevoerd conform de AGV.